Ce este o carte buna?

Ce este o carte buna? Nimeni nu poate spune exact. Fiecare isi spune parerea bazata pe ceea ce il atrage. Poti alege o carte dupa coperta, dupa rezumat, dupa o recomandarea unui prieten care garanteaza ca acea carte este fenomenala dar dupa ce o termini numai tu poati afirma daca este sau nu buna.

Eu una pot spune ca sunt “pretentioasa” la carti. Vreau ca acea carte sa ma prinda in asa fel incat simti ca traiesti evenimentele odata cu personajele. Acea carte pentru mine trebuie sa contina un strop de mister, un mic mai mult romance, o tona de amuzament si fiereste TREBUIE sa aiba personaje principale in care te poti regasi. Pentru mine sunt cartile fantasy bine scrise, pentru alti pot fi cartile classice sau criminalistice sau orice alt gen va puteti gandi.

Ca oricine altcineva am intalnit si carti care m-au dezamagit, carti despre care nu am putut spune ca sunt bune. Ce urasc cel mai tare la o carte este atunci cand actiunea este fie prea grabita fie prea lungita. Sa ma fac mai inteleasa. Nu aveti cum sa nu fi intalnit acea carte in care personajele abia fac cunostinta iar in secunda doi sunt indragostiti si aia a fost tot. Eu cred ca asta nu e o carte chiar ok. Sau acele carti care ajung sa aiba peste zece volume intr-o serie. Este prea mult. Acolo deja este alergatura dupa bani dupa parerea mea. De ce sa lungesti atat cat poti sa ai o triologie bine scrisa? Sa zicem ca gasesc o carte care nu se califica in nici una dintre categoriile de mai sus. Pana acolo e bine. Dar apoi  cand incep sa o citesc si vad ca ma plictiseste nici nu o mai continui. Pur si simplu nu pot. Ma simt ca si cum as fi obligata sa citesc pentru scoala si ma o las imediat.

In biblioteca mea cred ca gasesc cate o carte din fiecare categorie descrisa. Au fost o dezamagire da, dar ele m-au  ajutat sa imi dau seama ce imi place de fapt. M-au facut sa realizez ce e cu adevarat o carte buna. Asa ca gasit acele carti care nu va plac, descoperiti ce nu va place cu adevarat la ele si evitatile cu orice pret.

Acesta este raspunsul meu la provocarea lansata astazi de libraria online Libris. Abia astept sa vad cat mai multe raspunsuri la aceasta intrebare. Chiar sunt curioasa sa aflu parerea tuturor!

One thought on “Ce este o carte buna?

Leave a comment